Za minulý měsíc se na německém trhu prodalo více než 400.000 nových aut, což je meziroční nárůst o 40 %. Výsledky jsou ale značně ovlivněny šrotační prémií.
Tu zavedla před časem německá vláda s cílem podpořit výrobce osobních aut a tím i celou ekonomiku. 2.500 eur dostal každý, kdo si koupil nový vůz a nejméně 9 let staré auto nechal zároveň ekologicky zlikvidovat.
Zájem byl ale tak obrovský, že státem vyhrazený fond ve výši 1,5 miliardy eur právě v těchto dnech vysychá. Vláda se proto dohodla na navýšení o zatím nespecifikovanou částku, jež by měla díky zvýšení spotřeby zajistit hladší chod ekonomiky po delší časové období.
Z německého šrotovného těží i mladoboleslavská Škoda Auto, která zaznamenala nebývalý zájem o nejmenší model Fabia. V únoru se Fabia dokonce stala druhým nejprodávanějším vozem na německém trhu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?