Za minulý měsíc se na německém trhu prodalo více než 400.000 nových aut, což je meziroční nárůst o 40 %. Výsledky jsou ale značně ovlivněny šrotační prémií.
Tu zavedla před časem německá vláda s cílem podpořit výrobce osobních aut a tím i celou ekonomiku. 2.500 eur dostal každý, kdo si koupil nový vůz a nejméně 9 let staré auto nechal zároveň ekologicky zlikvidovat.
Zájem byl ale tak obrovský, že státem vyhrazený fond ve výši 1,5 miliardy eur právě v těchto dnech vysychá. Vláda se proto dohodla na navýšení o zatím nespecifikovanou částku, jež by měla díky zvýšení spotřeby zajistit hladší chod ekonomiky po delší časové období.
Z německého šrotovného těží i mladoboleslavská Škoda Auto, která zaznamenala nebývalý zájem o nejmenší model Fabia. V únoru se Fabia dokonce stala druhým nejprodávanějším vozem na německém trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.