Za minulý měsíc se na německém trhu prodalo více než 400.000 nových aut, což je meziroční nárůst o 40 %. Výsledky jsou ale značně ovlivněny šrotační prémií.
Tu zavedla před časem německá vláda s cílem podpořit výrobce osobních aut a tím i celou ekonomiku. 2.500 eur dostal každý, kdo si koupil nový vůz a nejméně 9 let staré auto nechal zároveň ekologicky zlikvidovat.
Zájem byl ale tak obrovský, že státem vyhrazený fond ve výši 1,5 miliardy eur právě v těchto dnech vysychá. Vláda se proto dohodla na navýšení o zatím nespecifikovanou částku, jež by měla díky zvýšení spotřeby zajistit hladší chod ekonomiky po delší časové období.
Z německého šrotovného těží i mladoboleslavská Škoda Auto, která zaznamenala nebývalý zájem o nejmenší model Fabia. V únoru se Fabia dokonce stala druhým nejprodávanějším vozem na německém trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.