BMW M3 a G-POWER = 525k

Miloslav Mihalik, 5. dubna 2009, 11:54 Google+

BMW vyrába svoje modely M ako modely s vyšším výkonom pre ľudí, ktorí chcú využiť potenciál motora na 100% a k tomu niečo navyše. Kto chcel ešte viac, mohol siahnuť po dvornom úpravcovi Alpina, alebo rôznych iných úpravcov. Napríklad G-POWER ponúka kompresor pre novú M3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Doteraz bolo samozrejmosťou, že všetky modely s písmenkom M boli atmosférické a výkon nahnali vysokými otáčkami. Najnovšie však vďaka ekológii o tieto „atmosféry“ prídeme v prospech menších prepĺňaných motorov. Nehovorím, že to bude zlé, zníži sa spotreba a emisie, ale povedzme si, ide v prípade týchto automobilov o spotrebu a zrúti sa svet pre pár tisíc automobilov s logom M? Môže turbo nahradiť vyšší objem? Na tieto otázky ale budeme vedieť odpovedať až neskôr.

Dnes tu máme úpravcu G-POWER, ktorý ponúka úprava pre novú M3 e92. V klasickom vyhotovení máme k dispozícii 400k a vysoké otáčky. Úpravca nám ale pripravil chuťovku a pridal k tomuto motoru rovno jeden kompresor. Na rozdiel od turba nie je poháňané výfukovými plynmi a tak reaguje na plynový pedál rýchlejšie, avšak odoberá výkon motoru, nakoľko je poháňaný priamo od kľukovej hriadele.

Úpravcovi sa podarilo dosiahnuť výkon 525k a krútiaci moment 525Nm. Výsledné hodnoty sú naozaj obdivuhodné, už sa tešíme na porovnanie s M5-kou, s ktorou asi bude najčastejšie porovnávané. Na priloženom videu sa môžete presvedčiť samy.
A to najlepšie nakoniec. Úpravca práve ponúka na kompresor zľavu a tak namiesto doterajších 14000€ zaplatíte len 11000€. No nekúpte to.


Vo fotogalérii si ešte môžete všimnúť aj turbo z 3.0l motoru M54 v modely e46, ktoré tiež G-POWER ponúka. Výkon narastie z 231k na 286k. A samozrejme pri dnešných zľavnených cenách vás táto sranda bude stáť namiesto 4350€ len 3000€.

Vytisknout

Diskuze: BMW M3 a G-POWER = 525k

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

SM3

Samsung SM3 - je to budúci Mégane Sedan?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud