BMW M3 a G-POWER = 525k

Miloslav Mihalik, 5. dubna 2009, 11:54 Google+

BMW vyrába svoje modely M ako modely s vyšším výkonom pre ľudí, ktorí chcú využiť potenciál motora na 100% a k tomu niečo navyše. Kto chcel ešte viac, mohol siahnuť po dvornom úpravcovi Alpina, alebo rôznych iných úpravcov. Napríklad G-POWER ponúka kompresor pre novú M3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Doteraz bolo samozrejmosťou, že všetky modely s písmenkom M boli atmosférické a výkon nahnali vysokými otáčkami. Najnovšie však vďaka ekológii o tieto „atmosféry“ prídeme v prospech menších prepĺňaných motorov. Nehovorím, že to bude zlé, zníži sa spotreba a emisie, ale povedzme si, ide v prípade týchto automobilov o spotrebu a zrúti sa svet pre pár tisíc automobilov s logom M? Môže turbo nahradiť vyšší objem? Na tieto otázky ale budeme vedieť odpovedať až neskôr.

Dnes tu máme úpravcu G-POWER, ktorý ponúka úprava pre novú M3 e92. V klasickom vyhotovení máme k dispozícii 400k a vysoké otáčky. Úpravca nám ale pripravil chuťovku a pridal k tomuto motoru rovno jeden kompresor. Na rozdiel od turba nie je poháňané výfukovými plynmi a tak reaguje na plynový pedál rýchlejšie, avšak odoberá výkon motoru, nakoľko je poháňaný priamo od kľukovej hriadele.

Úpravcovi sa podarilo dosiahnuť výkon 525k a krútiaci moment 525Nm. Výsledné hodnoty sú naozaj obdivuhodné, už sa tešíme na porovnanie s M5-kou, s ktorou asi bude najčastejšie porovnávané. Na priloženom videu sa môžete presvedčiť samy.
A to najlepšie nakoniec. Úpravca práve ponúka na kompresor zľavu a tak namiesto doterajších 14000€ zaplatíte len 11000€. No nekúpte to.


Vo fotogalérii si ešte môžete všimnúť aj turbo z 3.0l motoru M54 v modely e46, ktoré tiež G-POWER ponúka. Výkon narastie z 231k na 286k. A samozrejme pri dnešných zľavnených cenách vás táto sranda bude stáť namiesto 4350€ len 3000€.

Vytisknout

Diskuze: BMW M3 a G-POWER = 525k

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Honda Civic e:HEV

Auto roku v Česku zná vítěze

Kia HabaNiro

Německo jako první v Evropě pustilo do provozu dálkově ovládané auto

mazda 6

Svaz dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

reklama

Doporučujeme

SM3

Samsung SM3 - je to budúci Mégane Sedan?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  2. Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

  3. Svaz dovozců oznámil lednová čísla

  4. TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

  5. Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

  6. Auto roku v Česku zná vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud