Doposiaľ nevídaný projekt spustený nemeckým mestečkom Ulm v spolupráci so Smartom má kladné reakcie, záujem prejavili aj ďalšie mestá. O čo vlastne ide? Obyvatelia a návštevníci mesta Ulm využívajú služby malých Smartov a platia za ne spôsobom, ktorý je podobný platbe za služby mobilných operátorov.
Spolu 200 vozidiel Smart Fortwo s naftovým agregátom cdi, rozmiestnených v nemeckom meste Ulm, už môže ľubovoľne dlho využívať každý z jeho 120-tisíc obyvateľov i návštevníkov. Stačí sa zaregistrovať, získať tak k vodičskému preukazu elektronický identifikátor, ním otvoriť voľné vozidlo na parkovacom mieste, alebo si ho vopred objednať cez internet či telefonicky. Po ukončení jazdy alebo viacerých jázd za sebou stačí vozidlo nechať na jednom z určených parkovísk.
Zúčtovanie sa uskutočňuje vždy raz mesačne na faktúru. Platí sa podobne ako pri mobilných telefónoch za čas užívania. Sadzba za minútu je 19 centov, na hodinu 9,90 eur a na deň 49 eur. V cene sú zarátané aj spotrebované pohonné látky, výška poplatkov nezávisí od počtu najazdených kilometrov.
Ako uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Daimler, Dr. Dieter Zetche, úplne nový koncept mobility s vozidlami smart pod názvom car2go, ktorý začali testovať vlani, je perspektívne riešenie z pohľadu neustále hustnúcej dopravy v mestských aglomeráciách. Umožňuje byť mobilný s ekologickými vozidlami jednoducho, flexibilne a cenovo výhodne.
Po úspechu pilotného využívania smartov v Ulme prejavili záujem o takýto spôsob mobility i ďalšie mestá. Na jeseň sa má začať medzinárodné testovanie s 200 smartami s funkciou štart-stop v americkom štáte Texas, v ekologicky angažovanom univerzitnom meste Austin, ktoré má trištvrte milióna obyvateľov.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.