Škoda nečakane predstavila nové kupé

Streetfour
Streetfour, foto: www.auto-news.cz | Braňo Porubčan
Braňo Porubčan 1. dubna 2009 13:07
Sdílej:

Veľký šok spôsobilo oznámenie automobilky Škoda o novom koncepte pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte. Podľa vyjadrení automobilky sa vývoj nezastaví iba pri štúdii, ako to bolo pri koncepte Škoda Tudor.

Škodovka zverejnila o pripravovanej novinke nezvyčajne veľa informácií. Koncept predstavuje nový modelový rad automobilky Škoda, v poradí už šiesty. Model Streetfour má byť akýmsi splneným praním všetkých fanúšikov konceptu Škoda Tudor predstavenom na Ženevskom autosalóne v roku 2002, ktorý sa, žiaľ, do sériovej výroby nedostal. Zároveň ide o prvú Škodu v novodobej histórii značky s pohonom zadnej nápravy.

O pohon sa bude starať vidlicový osemvalec 4.2V8 FSI zo stajne Audi - takisto premiéra pre Škodu-táto pohonná jednotka ma najvyšší litrový objem v histórii značky. Motor má byť naladený na výkon 350 koní a jeho maximálny krútiaci moment bude 480Nm. K dispozícii bude nová generácia 7-stupňovej automatickej prevodovky DSG s možnosťou radenia páčkami pod volantom.

Škoda Streetfour bola vyvinutá na úplne novej podvozkovej platforme s rázvorom 2830mm, jej celková dĺžka dosahuje takmer 5 metrov. V zozname príplatkovj výbavy nebudú chýbať elektromagnetické nastaviteľné tlmiče Magnetic Ride s nastaviteľnou charakteristikou pruženia a množstvo elektronických pomocníkov. Špeciálne pre túto novinku boli navrhnuté aj zliatinové disky s priemerom 20 palcov.

Streetfour si aj napriek mnohým najnovším riešeniam v oblasti pohonu a podvozku zachováva charakteristické dizajnové prvky značky Škoda. Asi najvýraznejšou bude zadná časť karosérie s typickým prvkom zadných svetiel v tvare písmena C, ktoré nezaprú podobnosť s modelom Octavia. Veko batožinového priestoru zdobí výrazná odtrhová hrana s automaticky výsuvným spojlerom, ktorý vylepšuje prúdenie vzduchu za vozidlom a vytvára tak väčší prítlak na zadnú časť vozidla pri vysokých rýchlostiach. Spojler sa automaticky vysúva pri rýchlosti zhruba 120 km/h, zasunie sa pri rýchlosti 80 km/h.

Meno Streetfour nebolo vymyslené, ani nie je náhodné, nakoľko Škodovka si ho nechala zapísať spolu s ďalšími inými do obchodného registra ČR už v minulosti a má naň aj patent, koncept, ktorý ponesie toto meno sa teda dal očakávať. Názov "STREETFOUR" sa perfektne hodí ku koncepcii automobilu, keďže ide o veľké štvormiestne kupé (preto StreetFOUR) určené predovšetkým na zábavu...

 Mimochodom, kto z vás, čitateľov, sa  dnes ešte nepozrel do kalendára? Dnes v ňom svieti zvláštny dátum, a tak vás poprosíme, aby ste vyššie uvedený článok brali s rezervou :-)

Témata:
Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.