Veľký šok spôsobilo oznámenie automobilky Škoda o novom koncepte pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte. Podľa vyjadrení automobilky sa vývoj nezastaví iba pri štúdii, ako to bolo pri koncepte Škoda Tudor.
Škodovka zverejnila o pripravovanej novinke nezvyčajne veľa informácií. Koncept predstavuje nový modelový rad automobilky Škoda, v poradí už šiesty. Model Streetfour má byť akýmsi splneným praním všetkých fanúšikov konceptu Škoda Tudor predstavenom na Ženevskom autosalóne v roku 2002, ktorý sa, žiaľ, do sériovej výroby nedostal. Zároveň ide o prvú Škodu v novodobej histórii značky s pohonom zadnej nápravy.
O pohon sa bude starať vidlicový osemvalec 4.2V8 FSI zo stajne Audi - takisto premiéra pre Škodu-táto pohonná jednotka ma najvyšší litrový objem v histórii značky. Motor má byť naladený na výkon 350 koní a jeho maximálny krútiaci moment bude 480Nm. K dispozícii bude nová generácia 7-stupňovej automatickej prevodovky DSG s možnosťou radenia páčkami pod volantom.
Škoda Streetfour bola vyvinutá na úplne novej podvozkovej platforme s rázvorom 2830mm, jej celková dĺžka dosahuje takmer 5 metrov. V zozname príplatkovj výbavy nebudú chýbať elektromagnetické nastaviteľné tlmiče Magnetic Ride s nastaviteľnou charakteristikou pruženia a množstvo elektronických pomocníkov. Špeciálne pre túto novinku boli navrhnuté aj zliatinové disky s priemerom 20 palcov.
Streetfour si aj napriek mnohým najnovším riešeniam v oblasti pohonu a podvozku zachováva charakteristické dizajnové prvky značky Škoda. Asi najvýraznejšou bude zadná časť karosérie s typickým prvkom zadných svetiel v tvare písmena C, ktoré nezaprú podobnosť s modelom Octavia. Veko batožinového priestoru zdobí výrazná odtrhová hrana s automaticky výsuvným spojlerom, ktorý vylepšuje prúdenie vzduchu za vozidlom a vytvára tak väčší prítlak na zadnú časť vozidla pri vysokých rýchlostiach. Spojler sa automaticky vysúva pri rýchlosti zhruba 120 km/h, zasunie sa pri rýchlosti 80 km/h.
Meno Streetfour nebolo vymyslené, ani nie je náhodné, nakoľko Škodovka si ho nechala zapísať spolu s ďalšími inými do obchodného registra ČR už v minulosti a má naň aj patent, koncept, ktorý ponesie toto meno sa teda dal očakávať. Názov "STREETFOUR" sa perfektne hodí ku koncepcii automobilu, keďže ide o veľké štvormiestne kupé (preto StreetFOUR) určené predovšetkým na zábavu...
Mimochodom, kto z vás, čitateľov, sa dnes ešte nepozrel do kalendára? Dnes v ňom svieti zvláštny dátum, a tak vás poprosíme, aby ste vyššie uvedený článok brali s rezervou :-)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.