Poté, co americká vláda shodila ze stolu plán na další podporu americkým koncernům General Motors a Chrysler, rezignoval na svůj post generální ředitel Generel Motors, Rick Wagoner. Vyzval ho k tomu prezident Obama.
Vláda dala pro další podporu jednoznačnou podmínku, chce vidět zásadní restrukturalizace, na konci které by se z GM stala prosperující firma.
General Motors ani Chrysler nedokázali přesvědčit vládu o nutnosti nalití dalších peněz daňových poplatníků do dvou obřích koncernů.
Obama dal automobilkám 60 dní na zásadní přepracování plánů. V souvislosti s tím odstoupil šéf GM Rick Wagoner, který na svůj post nastoupil v roce 2000. Nahradí ho dosavadní provozní ředitel Fritz Henderson.
General Motors již dostal injekci ve výši 13,4 mld dolarů, Chrysler již čerpá 4 miliardy. GM žádá dalších 16,6 miliard, Chrysleru stačí pět.
Obama tvrdí, že nechce nechat automobilový průmysl padnout, ale chce aby peníze daňových poplatníků byly použity efektivně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.