Kvůli obrovskému zájmu a omezeným výrobním kapacitám dostanou zákazníci, kteří si Focus RS nyní objednají, svůj nový vůz nejdříve v září.
Nejostřejší verze Focusu byla poprvé představena vloni na britské motor show a od té doby se zájemci jen hrnou. Jen v Británii doposud Ford registruje více než 2000 objednávek. To se může zdát na první pohled jako malé číslo, je však třeba si uvědomit, že za dobu jeho produkce se vyrobí jen zhruba 8000 vozů.
První zákazníci by s novým Focusem RS mohli vyjet během dubna. Podle mluvčího automobilky Ford jde o mírné zpoždění způsobené zkrácenou pracovní dobou v továrně v Saarlouis, kde je Focus RS vyráběn. V České republice pak bude k dispozici v květnu.
Nový Focus RS je poháněn přeplňovaným zážehovým pětiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 224 kW (305 koní) při 6500 ot/min. a maximální točivým momentem 440 Nm v rozpětí 2300 - 4500 ot/min. S šestistupňovou manuální převodovkou auto zrychlí na stovku za 5,9 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 263 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?