Mazda: Místo hybridů efektivnější spalování

ar7, 28. března 2009, 10:54 Google+

Ekologie je v posledních několika letech otázkou číslo jedna i v automobilovém průmyslu a kdo dnes nevyvíjí elektromobil nebo alespoň hybrid, jako by ani neexistoval. Japonská Mazda se však nenechává strhnout módou a jde si svou vlastní cestou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Ford

Sdílejte článek

Zatímco velké světové automobilky vidí budoucnost v kombinaci spalovacích a elektrických motorů nebo elektřině samotné, Mazda se drží hesla „proč měnit něco, co funguje“. Místo investic do drahých hybridních technologií se totiž soustřeďuje na vylepšení současných spalovacích agregátů.

Šéf automobilky Seita Kanai uvedl, že zvýšení efektivnosti spalovacích motorů, snížení hmotnosti nových vozů a nižší spotřeba paliva při volnoběhu jsou hlavní cíle Mazdy v boji s ekologií i ekonomikou provozu pro blízkou budoucnost. Například nyní pracuje automobilka na dieselovém dvoulitru, který vykazuje spotřebu na úrovni současných agregátů o objemu 660 cm3 případně srovnatelně výkonných hybridů.

Výkonný ředitel Yuji Harada dokonce označil hybridní technologie za pouhou módu. Náklady na celý elektrický systém navíc dosahují astronomických výšek a kvůli zvyšující se konkurenci jsou výrobci nuceni snižovat prodejní ceny. Tím se snižují jejich marže a hybridní modely jsou tak spíše otázkou prestiže než ziskovosti. Příkladem může být nová Honda Insight, jež by se měla prodávat za cenu jen o málo vyšší než konkurenční vozy s klasickým pohonem.

Vytisknout

Diskuze: Mazda: Místo hybridů efektivnější spalování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

D3 Bi-Turbo

Alpina D3 Biturbo - nafta a Alpina?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud