Dlouholetý úpravce automobilů Volvo firma Heico Sportiv se pustila i do nejnovějšího modelu značky XC60. Co se stane, splyne-li nevtíravá švédská elegance s německou precizností a smyslem pro detail?
Heico představil tuning Volva XC60 už vloni na Motor Show v Essenu, teprve nyní se ale dostává na trh. Úpravy jsou veskrze decentní a mají za úkol elegantní severský design spíše podtrhnout, než jej dále bezmyšlenkovitě rozvíjet. A co vše se tedy změnilo?
Při pohledu zpředu zaujmou především volitelné nástavce nárazníku, stříbrné doplňky okolo mlhovek či stejně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek. Zadním partiím pak dominuje nárazník s náznakem difuzoru a sportovní koncovky výfuku. Zákazníci si mohou vybrat i z několika speciálních designů kol ve velikostech 19 a 20 palců.
Změny ale nejsou jen kosmetické. Výkon dieselových motorizací 2,4 D (163 k) a D5 (185 k) byl zvednut na 210 k a vrcholný benzinový agregát T6 (285 k) dostal 315 k. Přestože je podle mnohých podvozek Volva XC60 nejlepší ze všech modelů značky vůbec, i ten si zasloužil pozornost inženýrů. Světlá výška byla díky sportovním pružinám snížena o 30 mm a změnilo se i zavěšení.
V interiéru pak najdete upravená přední sedadla, výplně dveří nebo hlavici řadicí páky. A samozřejmě nesmějí chybět ani obligátní kovové pedály.
Všechny zmíněné prvky je samozřejmě možné objednat i jednotlivě.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.