Kolínská automobilka TPCA vyprodukovala za loňský rok 324.289 vozů a její tržby činily 49 miliard korun. Nebýt silné české měny, mohly být podle firmy ještě vyšší.
Zisk za loňský rok je pak stejný jako v roce 2007 – 1,4 miliardy korun. Celkový počet 324.289 vyrobených aut je téměř přesně spravedlivě rozdělený na všechny tři modely. Peugeotů 107 se vyrobilo 108.192, Citroënů C1 108.089 a Toyot Aygo 108.008 kusů. Tržby 49 miliard korun byly podle managementu automobilky ovlivněny silným kurzem české měny. Jen za třetí čtvrtletí kvůli němu přišla firma údajně o 700 milionů korun.
Podle prezidenta TPCA Jasuhira Takahašiho očekává společnost podobné výsledky i letos a ačkoliv je schopna dále navyšovat kapacitu výroby, v současné době s tímto krokem nepočítá. Takahaši dále uvedl, že je nezbytné průběžně zkoumat situaci na trhu a umět se rychle přizpůsobit klesající i stoupající poptávce.
TPCA zaměstnává 3.500 pracovníků, s nimiž se prostřednictvím odborů dohodla na mírné zvýšení mezd. Od dubna stoupnou odměny dělnických profesí o 2 % a jejich průměrná výše tak bude činit 26.800 Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.