Indická automobilka Tata uvádí na domácí trh dlouho očekávaný minivůz Nano. Do dvou let se objeví v Evropě a za další rok by s ním výrobce rád prorazil i do Spojených států.
Za první rok předpokládá automobilka dodání asi 50.000 aut, po rozšíření výrobních kapacit bude schopna produkovat až čtvrt milionu vozů Nano ročně! Šéf automobilky Ratan Tata oznámil, že v roce 2010 či 2011 vstoupí Tata s inovovaným modelem Europa na evropské trhy a do roku 2012 by pak výrobce rád představil a uvedl specifickou verzi pro Spojené státy. Očekávají se zejména změny v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti.
Cena nejlevnějšího a nejmenšího auta na světě se bude na indickém trhu pohybovat kolem 100.000 rupií tedy zhruba 39.500 Kč. Pohon 3,1 m dlouhého vozu zajišťuje zážehový dvouválec o objemu 623 cm3 a výkonu necelých 25 kW. Průměrná spotřeba pak činí 4,3 l/100 km.
Mezi nejviditelnější úspory patří například jen jeden stěrač nebo bezdušové pneumatiky. Věci jako rádio či posilovač řízení byste hledali marně. A klimatizace? Na tu nemá smysl ani pomýšlet.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.