Indická automobilka Tata uvádí na domácí trh dlouho očekávaný minivůz Nano. Do dvou let se objeví v Evropě a za další rok by s ním výrobce rád prorazil i do Spojených států.
Za první rok předpokládá automobilka dodání asi 50.000 aut, po rozšíření výrobních kapacit bude schopna produkovat až čtvrt milionu vozů Nano ročně! Šéf automobilky Ratan Tata oznámil, že v roce 2010 či 2011 vstoupí Tata s inovovaným modelem Europa na evropské trhy a do roku 2012 by pak výrobce rád představil a uvedl specifickou verzi pro Spojené státy. Očekávají se zejména změny v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti.
Cena nejlevnějšího a nejmenšího auta na světě se bude na indickém trhu pohybovat kolem 100.000 rupií tedy zhruba 39.500 Kč. Pohon 3,1 m dlouhého vozu zajišťuje zážehový dvouválec o objemu 623 cm3 a výkonu necelých 25 kW. Průměrná spotřeba pak činí 4,3 l/100 km.
Mezi nejviditelnější úspory patří například jen jeden stěrač nebo bezdušové pneumatiky. Věci jako rádio či posilovač řízení byste hledali marně. A klimatizace? Na tu nemá smysl ani pomýšlet.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?