Vůz Škoda Superb, představený u příležitosti 78. mezinárodního ženevského veletrhu, získal rok od své oficiální světové premiéry téměř třicet významných ocenění po celé Evropě. Celosvětově se již prodalo více než 20 000 ks modelu Superb II. generace.
Škoda Superb obdržela ocenění Auto roku 2009 v České republice, kde vyjma poháru pro absolutního vítěze, získala i prvenství v kategorii střední třídy. Zisku titulu Auto roku se model Superb dočkal i v dalších sedmi zemích Evropy: Slovensku, Estonsku, Litvě, Lotyšsku, Bulharsku, Bosně a Hercegovině a na Ukrajině. Nový Superb zabodoval rovněž v rámci nejprestižnější evropské ankety COTY, kde se probojoval do finále a následně obsadil celkové 5. místo. Zatím posledním oceněním, které model Superb získal je "Winter Car of the Year 2009", které mu udělila odborná porota finského časopisu Tekniikan Maailma.
Jednou z vlastností reprezentativního liftbacku střední třídy, kterou si získal náklonnost v evropských anketách, byla ekonomika provozu. Tu dokládají ocenění za Firemní auto roku v České republice a v Německu, kde se zároveň jednalo o triumf v kategorii importovaných vozů. Ekologickému provedení Škoda Superb GreenLine neunikl rakouský titul Fleet Car of the Year v kategorii ekologických služebních automobilů.
Další ocenění: Česká republika: Auto Motor a Sport – Best Cars - prvenství v kategorii vyšší střední třídy Klub motoristických novinářů – Technická inovace roku za systém Twindoor Klub motoristických novinářů – 4. místo v anketě Auto roku KMN
Německo: Bild am Sonntag – Zlatý volant 2008 (kategorie střední třídy) Auto Motor und Sport – Best Cars - prvenství v kategorii dovážený vůz vyšší střední třídy Auto Zeitung – Auto Throphy 2008 (kategorie dovážený vůz vyšší střední třídy)
Rakousko: Autoklub ARBÖ - Velká automobilová cena Rakouska v kategorii medium Rusko: Zlatý klakson 2008 Chorvatsko: Nejlepší služební vůz Polsko: Nejkrásnější vystavovaný automobil Ocenění poroty Autobest: Technobest 2009 za systém Twindoor Belgie: VAB rodinné auto roku 2008 - Škoda Auto, a.s. -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.