Automobilka Renault se rozhodla rozšířit část produkce ze Slovinska do francouzské továrny ve Flins, kde vytvoří 400 nových pracovních míst. Důvodem je vysoká poptávka po stále vyráběné minulé generaci modelu Clio.
Fabrika ve Slovinsku údajně jede na plný výkon, zatímco ta ve Flins jen na několik desítek procent. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy však ujistil, že nedojde ke ztrátě žádného pracovního místa. Slovinský premiér reagoval slovy: „Musíme zůstat obezřetní k případným protekcionistickým opatřením. Neříkám, že toto je ten případ“.
V továrně ve Flins tímto krokem vznikne 400 nových pracovních míst. Renault by zde v období od června do října letošního roku měl vyrobit asi 8000 aut Clio Campus, což je název pro minulou generaci modelu Clio. Je o něj totiž překvapivě větší zájem, než který dokáže se současnými výrobními kapacitami automobilka uspokojit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?