Automobilka Renault se rozhodla rozšířit část produkce ze Slovinska do francouzské továrny ve Flins, kde vytvoří 400 nových pracovních míst. Důvodem je vysoká poptávka po stále vyráběné minulé generaci modelu Clio.
Fabrika ve Slovinsku údajně jede na plný výkon, zatímco ta ve Flins jen na několik desítek procent. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy však ujistil, že nedojde ke ztrátě žádného pracovního místa. Slovinský premiér reagoval slovy: „Musíme zůstat obezřetní k případným protekcionistickým opatřením. Neříkám, že toto je ten případ“.
V továrně ve Flins tímto krokem vznikne 400 nových pracovních míst. Renault by zde v období od června do října letošního roku měl vyrobit asi 8000 aut Clio Campus, což je název pro minulou generaci modelu Clio. Je o něj totiž překvapivě větší zájem, než který dokáže se současnými výrobními kapacitami automobilka uspokojit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.