Caparo je jedním z nejortodoxnějších aut na trhu, je to taková F1, která čirou náhodou dostala licenci pro provoz na běžných silnicích. Komu dosavadní bestiální výkony nestačí, je tu verze Race Extreme.
Caparo je nyní pro závodní trať ještě lepší. To díky vylepšení v edici Race Extreme.
Výkon osmiválec o objemu 3,5 litru je navýšen z 575 na 620 koní a to při 10500 otáčkách za minutu. Při těchto číslech je jasné, že nepůjde o nic běžného.
Při hmotnosti 550 kilo sprintuje tento sporťák na stovku za 2,8 sekundy, 5,8 mu to trvá na 160 a maximální rychlost je 340 km/h.
Extrémní verze nabízí plně stavitelný podvozek a aerodynamiku. Laditelný je i motor a převodovka, proto si každý může své Caparo seřídit podle svých představ. O brzdění se starají šestipístkové brzdy, které svírají keramické brzdy o průměru 355 mm.
Caparo na druhé straně nabízí také klimatizaci do svých puristických sporťáků. Je třeba za ni připlatit přes sto tisíc a výrobce doporučuje také nové plexisklové překrytí kokpitu vyrobeného se speciálního materiálu, který se používá například pro helikoptéry. Připlácí se za něj 620 tisíc korun...
Oba tyto prvky je možné dokoupit i pro stávající vozy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.