Automobilka Volkswagen nevěští pro letošní rok nic dobrého. Ve své prognóze hospodářského výsledku odhaduje snížení čistého zisku až o 90 procent!
Zatímco vloni největší evropský výrobce osobních aut trhal rekordy a dařilo se mu meziročně zvýšit profit o 15 procent na celkových 4,75 miliardy eur, letos bude situace na trhu o mnoho těžší. Potvrdil to generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.
Automobilka předpokládá v roce 2009 úbytek tržeb o 9 procent a celkový zisk by podle odhadů měl poklesnout dokonce o 90 procent na zhruba 500 milionů eur.
Důvody jsou nasnadě. Globální ekonomická recese, zvýšení požadavků na spotřebitelské úvěry a z toho plynoucí pokles odbytu osobních vozů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?