Automobilka Volkswagen nevěští pro letošní rok nic dobrého. Ve své prognóze hospodářského výsledku odhaduje snížení čistého zisku až o 90 procent!
Zatímco vloni největší evropský výrobce osobních aut trhal rekordy a dařilo se mu meziročně zvýšit profit o 15 procent na celkových 4,75 miliardy eur, letos bude situace na trhu o mnoho těžší. Potvrdil to generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.
Automobilka předpokládá v roce 2009 úbytek tržeb o 9 procent a celkový zisk by podle odhadů měl poklesnout dokonce o 90 procent na zhruba 500 milionů eur.
Důvody jsou nasnadě. Globální ekonomická recese, zvýšení požadavků na spotřebitelské úvěry a z toho plynoucí pokles odbytu osobních vozů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.