Elektronický stabilizačný systém ESP, ktorý samočinne udržiava stabilitu vozidla v kritických situáciách, oslavuje 15. výročie od začiatku sériovej výroby. ESP sa prvýkrát začalo inštalovať na jeseň 1995 do modelov Mercedes-Benz najvyšších tried.
Elektronický stabilizačný systém, ktorý vodiči poznajú pod skratkou ESP, sa montuje do vozidiel už 15 rokov. Systém ESP samočinne udržiava vozidlo aj v kritických situáciách stabilne v jazdnom pruhu a výrazne tak znižuje počet nehôd spôsobných vodičom. ESP samočinne v zlomkoch sekundy koriguje dráhu vozidla, napríklad pri nebezpečenstve šmyku či straty stability. Pomáha vodičovi odvrátiť hrozbu vybočenia zo zákruty, či vychýlenia sa z jazdnej stopy počas prudkého brzdenia, alebo pri náhlom vybočení pred prekážkou.
ESP sa prvýkrát začalo inštalovať na jeseň 1995 do modelov Mercedes-Benz najvyšších tried. Od augusta 1999 je súčasťou sériovej základnej výbavy každého osobného vozidla tejto značky, v súčasnosti sú už k dispozícii aj úžitkové mercedesy so systémom ESP.
Systém ESP v súčastnosti preniká aj do nižších tried automobilov, kde sa pomaly stáva samozrejmosťou. Napokon, aj samotný Europarlament nariadil automobilkám jeho sériovú montáž do každého nového automobilu, a to už od roku 2011.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.