Švédská automobilka Volvo oznámila podepsání dohody s odbory zahrnující například zmrazení mezd či zákaz vyplácení jakýchkoliv finančních odměn. Firma tak chce čelit současným obtížným podmínkám.
"Jsme v extrémní situaci. Pokračující propady prodejů nových aut, zvláště ve Spojených státech a ve Švédsku, si žádají patřičná opatření v podobě snižování nákladů," řekl prezident společnosti Volvo Car Corporation Stephen Odell. Proto byla přijata smlouva, která by měla zajistit efektivnost vynaložených prostředků a co nejlépe připravit firmu na dobu, kdy se začne situace na automobilovém trhu obracet k lepšímu.
Dohoda je platná od 1. dubna do 31. prosince 2009 a zahrnuje například zákaz vyplácení finančních bonusů v letech 2009 a 2010, přičemž toto opatření platí jak pro zaměstnance, tak i manažery. 40 nejvýše postavených manažerů si navíc až do konce letošního roku sníží mzdy o 5 procent.
V ujednání je rovněž zakotvena možnost odstávky výroby až na 45 dnů, během kterých by zaměstnanci měli pobírat 85 % své standardní mzdy. A v neposlední řadě má smlouva předejít i jakémukoliv propouštění z důvodu snižování výdajů.
Automobilka předpokládá, že díky těmto opatřením ušetří až 500 milionů švédských korun, což je asi 1,2 miliardy Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.