Športový oddiel koncernu VW, automobilka Audi, pristúpila k razantnému kroku. Rozhodla sa radikálne znížiť hmotnosť svojich výkonných modelov a s tým súvisiaco aj znížiť výkony, aby sa viac priblížili k nižším exhalátom vypúšťaných do ovzdušia.
Z hľadiska hmotnosti túto zmenu privítaju určite všetci. Ale ako sa zmení prestíž a zvuk, to je už otázka druhá.
Zatiaľ ide ale len o prvý krok. Podľa vedenia automobilky majú byť nové 6-valcové motory akýmsi prechodom medzi klasickým V8 a novým štvorvalcovým turbomotorom. Neostane však len u S5. Na radu neskôr príde aj S4 a S6, kde by sa výmenou za nové motory mala dosiahnuť úspora paliva o 20%. A samozrejme váha, ktorá by sa mala znížiť až o 30%.
Zmeny budú hlavne priamo v motore a karosérii, kde sa začnú používať nové súčiastky vyrobené zo zliatin ľahkých kovov. Prototyp novej S5 je už na svete a podľa predbežných informácii sa podarilo zredukovať hmotnosť o celých 400kg, čo je naozaj slušná hodnota. Pre bežných ľudí však prototyp ešte nie je hotový, spustenie výroby sa plánuje až na rok 2014.
Ešte uvidíme, ako sa s narastajúcou hmotnosťou popasujú zostávajúci dvaja konkurenti, BMW a Mercedes. Rozdielnou cestou však nepôjdu, koniec koncov, je tu len jedna a to táto cesta k ušetreniu hmotnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.