Švédsko chce být do dvaceti let kompletně nezávislé na fosilních palivech. Včera to jako součást budoucího klimatického a energetického zákona oznámila švédská vláda.
Ambiciózní plán počítá s pohonem automobilů výhradně na obnovitelné zdroje paliva nejpozději do roku 2030. Do roku 2020 chce Švédsko rovněž zredukovat emise takzvaných skleníkových plynů o 40 % oproti roku 1990. Mezi lety 2010 a 2014 uvolní každoročně švédská vláda 300 milionů švédských korun, což je asi 720 milionů korun českých.
Ministryně průmyslu Maud Olofssonová připustila, že si zřejmě stanovily nejtěžší cíle na světě. Zároveň dodala, že celý projekt přinese spoustu nových pracovních míst a jedná se tak i o jeden ze způsobů, jak překonat současné globální ekonomické problémy.
Ministryně už vloni upozornila na možný zákaz výroby benzínových a naftových vozů od roku 2025. Tehdy se proti ní ale zvedla vlna odporu ze strany domácích automobilek Volvo a Saab.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.