Švédsko chce být do dvaceti let kompletně nezávislé na fosilních palivech. Včera to jako součást budoucího klimatického a energetického zákona oznámila švédská vláda.
Ambiciózní plán počítá s pohonem automobilů výhradně na obnovitelné zdroje paliva nejpozději do roku 2030. Do roku 2020 chce Švédsko rovněž zredukovat emise takzvaných skleníkových plynů o 40 % oproti roku 1990. Mezi lety 2010 a 2014 uvolní každoročně švédská vláda 300 milionů švédských korun, což je asi 720 milionů korun českých.
Ministryně průmyslu Maud Olofssonová připustila, že si zřejmě stanovily nejtěžší cíle na světě. Zároveň dodala, že celý projekt přinese spoustu nových pracovních míst a jedná se tak i o jeden ze způsobů, jak překonat současné globální ekonomické problémy.
Ministryně už vloni upozornila na možný zákaz výroby benzínových a naftových vozů od roku 2025. Tehdy se proti ní ale zvedla vlna odporu ze strany domácích automobilek Volvo a Saab.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?