Evropský parlament podpořil návrh Evropské komise, který požaduje povinné nasazení stabilizačního systému ESP ve všech nově prodaných vozidlech a to již za necelé dva roky. Chce také nízkoodporové pneumatiky.
Povinné zavedení ESP bude podle Europarlamentu platit od roku 2011, Evropská komise navrhovala termín o rok pozdější. Toto nařízení by mělo na silnicích ušetřit až několik set lidských životů.Oproti tomu je možné, že by se cena nových aut mohla o několik tisícikorun zvýšit. Návrh ještě musí podpořit všechny členské státy.
Systém ESP dokáže eliminovat počínající smyk přibrzděním jednotlivých kol. V současné době je za příplatek k dispozici téměř v jakémkoliv autě. Pracuje v součinnosti s ABS a dalšími pomocníky.
Druhá direktiva, o které se uvažuje, je povinné zavedení nízkoodporových pneumatik. Tohle opatření souvisí s nižší spotřebou paliva a nižší hlučností.
Na druhou stranu nižší tření způsobuje delší brzdnou dráhu a vyšší riziko smyku, což je vzhledem k výše navrhovanému povinnému ESP opravdovým paradoxem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.