Při přípravách letošního ročníku brněnského autosalonu se uvažovalo o termínu, který by v sobě zahrnoval dva víkendy. Nakonec se ale zainteresované společnosti dohodly jen na týdnu.
Důvodem je současná obtížné situaci na automobilovém trhu. Pořadatel Veletrhy Brno letos dokonce očekává pokles tržeb o 10 procent oproti roku 2007, kdy se zde autosalon konal naposledy. Tehdy se podařilo získat 1,7 miliardy Kč.
Předloni přijelo na veletrh zhruba 300 firem, letošní počty zatím pořadatel zveřejnit nechce. Vedoucí komunikace Veletrhů Brno David Pokorný řekl v rozhovoru pro ČTK: "Letošní účast upřesníme zhruba tři týdny před začátkem veletrhu. Na Autosalonu bude určitě nejméně 20 velkosériových a 15 malosériových automobilek." Prezentovat se budou i jiné značky, ale zřejmě jen v zastoupení tuzemský dovozců.
Svou účast zatím veřejně odřekl například Ford nebo Mercedes. Naopak výrobci, kteří mají nárůsty prodejů na středoevropských trzích a potenciál dalšího agresivního růstu v tomto regionu, připravují expozice větší než kdy předtím. Mezi mě patří třeba Hyundai, Kia či Škoda.
Autosalon Brno 2009 uskuteční v termínu od pátku 5. června do čtvrtka 11. června, přičemž první den je vyhrazen novinářům. Výstava bude letos rozšířena i o prezentace výrobců kategorie lehkých užitkových vozidel do 3,5 tuny (LUV).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.