BMW začalo vyrábať svoj model X6 len nedávno. Tento veľmi kontroverzný model vzbudil veľa kritiky ale aj pochopenia. Čo si žiada trh, to sa predsa vyrába. A tak tu máme kríženca SUV s coupe. Čo sa ale stane, ak sa skríži ešte so športovým úpravcom Hamann? Tu je výsledok.
Úpravca Hamann si zobral do parády výhradne „oturbené“ motory. Takže tu máme úpravy 3,0l v benzíne aj nafte.
Pri 3,0l benzíne dokázal vyšpičkovať výkon až na 360k a krútiaci moment na 540Nm, čo sú hodnoty lepšie o skoro 60k a 140Nm oproti sérii. Klasického 3,0l „nafťáka“ s jedným turbom upravil na výkon 265k a 600Nm. Zaujímavejšia je ale verzia s 2 turbami, označovaná ako 35d, ktorej výkon posunul až k hranici 320k a krútiaci moment bude tlačiť na kľukovú hriadeľ hodnotou 660Nm, čo nám dáva slušný základ na výmenu za váš traktor.
Exteriér tiež neostal bezo zmeny. X6 dostane nový bodykit s upravenými nárazníkmi a prahmi. Predný nárazník má zväčšený nasávací otvor a tiež novinku v podobe Led-diód pre denné svietenie. Zadná časť vozidla bude upravená hlavne zadným krídlom, ktoré si môže zákazník vybrať z 2 verzii, buď malého alebo veľkého prítlačného krídla. Ak máte záujem, môžete si tiež priplatiť za prednú karbónovú kapotu.
Kolesá tiež neostanú na aute sériové, na výber máte zo širokej škály až k rozmeru 23 palcov. Disky budú obuté do pneumatík o rozmerov 315/25R23. Samozrejmosťou je aj zníženie auta a to o rovných 40mm.
Interiér už nedostal toľko zmien. Je tu navyše niekoľko prvkov z hliníka, volant s logom Hamann alebo športové pedále. Cena zatiaľ nebola stanovená a tak nám zatiaľ ostáva len obdivovať obrázky a uvažovať nad zmyslom tohto auta.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.