Alpina se letos činila. Nestačí jen to, že na autosalonu v Ženevě ukázala novou B7, ale také se světu předvedla jako tvůrce závodního speciálu pro závody série GT3. Navíc bude nabízen i jiným zájemcům.
Alpina po letech vstoupila zpět do seriálu závodů a to se svým modelem B6 založeným na BMW řady 6.
Pod kapotou skrývá motor o objemu 4,4 litru, který je přeplňován kompresorem. Tento osmiválec tak vydá až 530 koňských sil.
Již na první pohled je jasné odlehčení, především vyhození nepotřebných částí interiéru (krom volantu, sedadla a řadící páky téměř všech) a také aerodynamický kit zajišťující optimální přítlak.
Zajímavé je, že kromě profesionálních závodů GT3 bude vůz nabídnut kterémukoliv zájemci. Ten samozřejmě nemůže počítat s tím, že by tento speciál byl homologován na běžnou silnici. Ovšem pro soukromé okruhové jezdění nebo jiné šampionáty, proč ne?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.