Alpina se letos činila. Nestačí jen to, že na autosalonu v Ženevě ukázala novou B7, ale také se světu předvedla jako tvůrce závodního speciálu pro závody série GT3. Navíc bude nabízen i jiným zájemcům.
Alpina po letech vstoupila zpět do seriálu závodů a to se svým modelem B6 založeným na BMW řady 6.
Pod kapotou skrývá motor o objemu 4,4 litru, který je přeplňován kompresorem. Tento osmiválec tak vydá až 530 koňských sil.
Již na první pohled je jasné odlehčení, především vyhození nepotřebných částí interiéru (krom volantu, sedadla a řadící páky téměř všech) a také aerodynamický kit zajišťující optimální přítlak.
Zajímavé je, že kromě profesionálních závodů GT3 bude vůz nabídnut kterémukoliv zájemci. Ten samozřejmě nemůže počítat s tím, že by tento speciál byl homologován na běžnou silnici. Ovšem pro soukromé okruhové jezdění nebo jiné šampionáty, proč ne?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?