Slovenská vláda včera prosadila návrh Rady pro hospodářskou krizi na zavedení tzv. šrotovného. Pokud si naši východní sousedé koupí nové auto a staré nechají ekologicky zlikvidovat, mohou od příštího týdne ušetřit až 2000 eur.
Část těchto peněz ale půjde z kapes prodejců aut. Jestliže sleví zákazníkovi na novém voze 500 eur, stát přispěje navíc částkou 1500 eur. Neposkytne-li dealer žádnou slevu, obdrží lidé dotaci jen 1000 eur. Podle slovenského ministra hospodářství Ľubomír Jahnátka by takové opatření mělo zvýšit soutěživost mezi prodejci.
Opoziční poslanec Stanislav Janiš se ale obává, že si prodejci navýší cenu a až od ní odečtou oněch 500 eur „slevy“. "V době krize jde o plýtvání penězi a ne o pomoc obyčejným lidem. Kdo vlastní na Slovensku auta starší než 10 let? Důchodci a sociálně slabší občané. A jim chce nyní vláda pomoci tím, že jim dá 30 tisíc na nové auto za 300 tisíc korun?" dodal Janiš.
Celá akce se týká pouze vozů starších 10 let a registrovaných do loňského prosince. Cena nově kupovaného vozu zároveň nesmí přesáhnout 25.000 eur. Vláda na šrotační prémie vyčlenila celkem 30 milionů eur s tím, že pokud to bude situace vyžadovat, přispěje stát dalšími penězi. Šrotovné začne platit od příštího týdne.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.