Giugiaro se rozhodl stvořit podle jeho slov nejrychlejší hybrid na světě. Podařilo se mu to? Zatím to vypadá tak, že ano. Jde vůbec vyrobit hybrid s jízdními vlastnostmi Dodge Viperu a spotřebou jako malá motorečka?
Asi se těžko ubráníme srovnání s nedávným konceptem Quaranta od stejného tvůrce, totiž Italdesignu. To šlo také o rychlý hybrid, ovšem ne tak moc rychlý.
Pod kapotou tentokrát netluče, ale rotuje Wankelův motor o objemu 814 kubických centimetrů, který ovšem dává velmi vysoký výkon. Přesné číslo nebylo zveřejněno, takže víme jen to, že společně s elektromotory to dává sumárně 370 koní.
Elektromotor najdeme v každém kole a možná i díky tomu je koncept schopen zrychlit z klidu na sto za 3,5 sekundy a na 200 mu to trvá 10,4 sekundy, tedy podobnou dobu jako většině běžných aut na stovku. Ručička prolétne i kolem mety tří set kilometrů v hodině, krátce za ní se ovšem již zastaví.
I přes vysoký výkon má jít o neskutečně úsporný vůz. Jeho spotřeba se má držet jen mírně nad hranicí dvou litrů a emise CO2 zase pod šedesáti gramy. Vzhledem ke kapacitě nádrže 50 litrů to znamená dojezd neskutečných 2000 km.
Svůj lví podíl na má úspornosti mimo pohonné jednotky přirozeně i lehkost celého konceptu, který je vyroben z uhlíkového vlákna.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.