VIDEO: Lagonda, starobylá značka, kterou v současné době vlastní Aston Martin, dost možná znovu ožije. Aston Martin spolu s novým vlastníkem postavil zajímavý koncept originálního retro sedanu a nazval ho Lagonda.
Lagonda se vrací u příležitosti sta let od vzniku této jedinečné značky, která se proslavila konstrukcí luxusních sedanů a GT. Současný koncept Lagonda má být právě něčím mezi GT a luxusním sedanem, ovšem jinak pochopeným než v případě Aston Martinu Rapide.
Aston je skoupý na technické skutečnosti, téměř celá tisková zpráva je věnována slavné historii této značky.
Víme tedy snad jen to, že v blatnících se ukrývají velká, 22palcová kola a pod kapotou je tradiční V12.
Za všimnutí stojí design, především záď trochu připomíná Bentley a směřuje na klasické staré dobré tvary.
Oproti tomu boční profil jasně dá znát ostré tvary, nízkou linii oken a zmíněná obří kola. Co to ale je proti obřímu přednímu vdechu vzduchu. Vše podtrhují dozadu protažené a úzké světlomety.
Šéf Aston Martinu se nechal slyšet, že Lagonda by měla být nabízena ve více než sto zemích světa. Aston je v současné době nabízen jen asi ve třetině zemí. I to ale naznačuje, že nový vlastník Astonu to s Lagndou myslí vážně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.