VIDEO: Lagonda, starobylá značka, kterou v současné době vlastní Aston Martin, dost možná znovu ožije. Aston Martin spolu s novým vlastníkem postavil zajímavý koncept originálního retro sedanu a nazval ho Lagonda.
Lagonda se vrací u příležitosti sta let od vzniku této jedinečné značky, která se proslavila konstrukcí luxusních sedanů a GT. Současný koncept Lagonda má být právě něčím mezi GT a luxusním sedanem, ovšem jinak pochopeným než v případě Aston Martinu Rapide.
Aston je skoupý na technické skutečnosti, téměř celá tisková zpráva je věnována slavné historii této značky.
Víme tedy snad jen to, že v blatnících se ukrývají velká, 22palcová kola a pod kapotou je tradiční V12.
Za všimnutí stojí design, především záď trochu připomíná Bentley a směřuje na klasické staré dobré tvary.
Oproti tomu boční profil jasně dá znát ostré tvary, nízkou linii oken a zmíněná obří kola. Co to ale je proti obřímu přednímu vdechu vzduchu. Vše podtrhují dozadu protažené a úzké světlomety.
Šéf Aston Martinu se nechal slyšet, že Lagonda by měla být nabízena ve více než sto zemích světa. Aston je v současné době nabízen jen asi ve třetině zemí. I to ale naznačuje, že nový vlastník Astonu to s Lagndou myslí vážně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?