VIDEO: Lagonda, starobylá značka, kterou v současné době vlastní Aston Martin, dost možná znovu ožije. Aston Martin spolu s novým vlastníkem postavil zajímavý koncept originálního retro sedanu a nazval ho Lagonda.
Lagonda se vrací u příležitosti sta let od vzniku této jedinečné značky, která se proslavila konstrukcí luxusních sedanů a GT. Současný koncept Lagonda má být právě něčím mezi GT a luxusním sedanem, ovšem jinak pochopeným než v případě Aston Martinu Rapide.
Aston je skoupý na technické skutečnosti, téměř celá tisková zpráva je věnována slavné historii této značky.
Víme tedy snad jen to, že v blatnících se ukrývají velká, 22palcová kola a pod kapotou je tradiční V12.
Za všimnutí stojí design, především záď trochu připomíná Bentley a směřuje na klasické staré dobré tvary.
Oproti tomu boční profil jasně dá znát ostré tvary, nízkou linii oken a zmíněná obří kola. Co to ale je proti obřímu přednímu vdechu vzduchu. Vše podtrhují dozadu protažené a úzké světlomety.
Šéf Aston Martinu se nechal slyšet, že Lagonda by měla být nabízena ve více než sto zemích světa. Aston je v současné době nabízen jen asi ve třetině zemí. I to ale naznačuje, že nový vlastník Astonu to s Lagndou myslí vážně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.