VIDEO: Lagonda, starobylá značka, kterou v současné době vlastní Aston Martin, dost možná znovu ožije. Aston Martin spolu s novým vlastníkem postavil zajímavý koncept originálního retro sedanu a nazval ho Lagonda.
Lagonda se vrací u příležitosti sta let od vzniku této jedinečné značky, která se proslavila konstrukcí luxusních sedanů a GT. Současný koncept Lagonda má být právě něčím mezi GT a luxusním sedanem, ovšem jinak pochopeným než v případě Aston Martinu Rapide.
Aston je skoupý na technické skutečnosti, téměř celá tisková zpráva je věnována slavné historii této značky.
Víme tedy snad jen to, že v blatnících se ukrývají velká, 22palcová kola a pod kapotou je tradiční V12.
Za všimnutí stojí design, především záď trochu připomíná Bentley a směřuje na klasické staré dobré tvary.
Oproti tomu boční profil jasně dá znát ostré tvary, nízkou linii oken a zmíněná obří kola. Co to ale je proti obřímu přednímu vdechu vzduchu. Vše podtrhují dozadu protažené a úzké světlomety.
Šéf Aston Martinu se nechal slyšet, že Lagonda by měla být nabízena ve více než sto zemích světa. Aston je v současné době nabízen jen asi ve třetině zemí. I to ale naznačuje, že nový vlastník Astonu to s Lagndou myslí vážně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.