TechArt se rozhodl podívat na zoubek asi nejkontroverznějšímu Porsche minimálně poslední dekády. Terénní Porsche s pohonem všech kol a k tomu ještě dieselem pod kapotou dostalo malou vylepšovací kůru.
Porsche Cayenne na diesel je zavrhované i oslavované, jedno je ale jisté, podle posledních údajů tato novinka přece jen trochu popíchla prodeje tohoto mastodonta.
Pod kapotou bije třílitrový šestiválec od Audi, což zajišťuje vysokou kvalitu tohoto motoru.
TechArt se na dieselové Cayenne podíval svým ladičským pohledem. Shledal, že na motory netřeba činiti úprav. Oproti tomu přidal na pohled velmi agresivní bodykit a poslal celé auto o kus k zemi.
Velký přední nárazník, výrazné a nízké prahy a mohutní zadní difuzor ukazují, čím by měl vytuněný Cayenne být.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.