Opel Astra v Ženeve - na úspornú nôtu

Braňo Porubčan, 3. března 2009, 14:57 Google+

Nemecká automobilka Opel okrem očakávanej svetovej premiéry elektromobilu Ampera pripravil pre ekologicky zmýšľajúcich motoristov viacero noviniek. Z ponuky modelov ecoFLEX nás zaujala Astra s novým agregátom 1,7 CDTI ecoFLEX, na ktorú sa c tomto článku zameriavame.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra ecoFLEX

Astra ecoFLEX | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Autosalón v Ženeve je pre automobilku Opel veľmi dôležitým podujatím, a to z dôvodu predstavenia mnohých noviniek svojho výrobného programu. V Ženeve sa pod svetlami reflektorov predstavuje moderný elektromobil s názvom Ampera, ktorý je čitateľom našej webovej stránky pomerne známy. Okrem tejto významnej svetovej premiéry je tu zopár menej významných, ale nemenej dôležitých. Jednou z nich je aj premiéra ekologickej varianty modelu Opel Astra nazvanej ecoFLEX, ktorá disponuje novým úsporným vznetovým agregátom 1,7 CDTI.

Nová Astra 1,7 CDTI ecoFLEX s výkonom 81 kW/110 koní nahrádza predchádzajúcu Astru ecoFLEX 1,3 CDTI s výkonom 66 kW/ 90 konských síl, spájajúc nízke emisie sklenníkových plynov s vysokým výkonom. K dispozícii je v päťdverovej, trojdverovej a kombi verzii. Ekologická Astra vybavená bezúdržbovým časticovým fitrom a 6- stupňovou manuálnou privodovkou si vypýta len 4,5 litra nafty na 100 km a vytvorí 119 g/km CO2 (v porovnaní s 5,1 l a 137 g/km predchodcu 1,3 CDTI).

Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX má krútiaci moment 260 Nm pri 2000 ot/min v porovnaní s 200 Nm v prípade 1,3 CDTI. S najvyššou rýchlosťou 188 km/h je o 16 km/h rýchlejšia, než 1,3 CDTI. Vynikajúce parametre spotreby pri danom výkone boli dosiahnuté rôznymi úpravami modelu. Konštruktéri zvolili dlhší hlavný prevod, znížili trenie vodného čerpadla, optimalizovali systém managementu motora a znížili voľnobežné otáčky. Ďalej zlepšili aerodynamiku optimalizáciou vstupov vzduchu v prednej časti a znížili súčiniteľ aerodynamického odporu zakrytím dolnej časti motorového priestoru. Znížili tiež voľnobežné otáčky čerpadla posilňovača riadenia a vybavili vozidlo 15-palcovými kolesami s nízkym valivým odporom.
Vytisknout

Diskuze: Opel Astra v Ženeve - na úspornú nôtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

i MiEV

PSA a Mitsubishi-spoločný vývoj elektromobilu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud