Něco mezi lunárním vozítkem, vozem budoucnosti, vozem současnosti a šíleností, tak nějak bych charakterizoval novinku od Nissanu, koncept s již delší dobu známým jménem Qazana. Designer dostal zkrátka volnou ruku
Nissan zdůrazňuje původ tohoto konceptu v Evropě, tedy dejme tomu. Velká kulatá světla vepředu vnořená do vdechu vzduchu, pod nimi mohutný náběh krytu podvozku, nad mini naopak další, nenápadná světla. Masivní příď téměř zahanbuje zbytek karoserie.
Velké blatníky skrývají masivní 20palcová kola, ale opticky skrývají celé auto. Černě tónované prosklení zase dává pocit tajuplnosti.
Koncepce celé karoserie připomíná například originální BMW X6, ovšem oproti němu má délku jen 406 cm, jde tedy o poměrně kompaktní městský crossover. Výška je 157 a šířka 178 cm.
Nissan tvrdí, že interiér je inspirován motocykly, což znamená štíhlé, protáhlé, jen v některých místech kulatější proporce.
A sériová výroba? Těžko říct, nicméně Nissan podobné koncepty většinou nevypouští jen tak. Model ještě pod Qashqaiem, který by konkuroval Suzuki SX4, by se asi hodil.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.