Opel dnes, den před premiérou, konečně vypustil snímek připravovaného modelu Ampera, jehož koncept uvidíme na autosalonu v Ženevě. Jde sice jen o pouhý derivát Chevroletu Volt, vypadá ale opravdu dobře.
Opel Ampera nemá ambice být ničím víc než "jen" derivátem nejočekávanějšího auta v USA.
Ampera je z obrovské části založena na vnitřnostech slavného Chevroletu Volt, tedy na jeho hybridním ústrojí s možností dobíjení baterie přes klasickou veřejnou síť.
Na rozdíl od dnes taktéž představeného Holdenu Volt, který je určen do Austrálie, má Opel Ampera oproti Chevroletu přece jen víc odlišností. Především samozřejmě v designu, Ampera má užší přední vstupy vzduchu, jiná světla...
Máme zde sice první snímek, my už ale celou Amperu viděli na snímcích z patentového úřadu...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?