Společnost Tata oznámila, že 23. března spustí výrobu své nejmenší chlouby, superlevného vozítka jménem Nano. Po měsících problémů s majetkovými spory vlastníků pozemků pod továrnou tak vše nabírá spád.
Den D nastane 23. března. od té doby se z bengálské továrny pohrnou mraky levných vozítek, kterými chce Ratan Tata zaplnit celou Indii a posléze třeba i celý svět.
Jednoduché, úsporné, levné, takové je vysněné vozítko Indů a taková je i Tata Nano, očekává se proto velký úspěch tohoto superlevného vozu.
Výroba měla začít už dávno, ale vyskytla se řada problémů s vlastnictvím pozemků pod továrnou. Až po úspěšném vyřešení sporů se přistoupilo k výrobě.
O tom jak je Indie nenáročným trhem svědčí třeba neutuchající velká oblina Hindustanu Ambassador. Ten se vyrábí nepřetržitě už do roku 1957, přičemž jde o licenční výrobu britského Morrisu Oxford Series III, jehož výroba započala ještě o rok dříve.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.