Díky zvyšujícímu se zájmu o své automobily zavede Škoda Auto opět standardní pracovní týden. Pomohlo šrotovné.
Ke zkrácenému čtyřdennímu pracovnímu cyklu přikročila automobilka kvůli hospodářské krizi a z toho plynoucím sníženým prodejům, přičemž tento režim měl původně trvat až do konce června.
Se zavedením takzvaného „šrotovného“ v několika evropských zemích se ale situace ve Škodě Auto obrací k lepšímu. Už před časem oznámila automobilka obnovení páteční výroby nejmenšího modelu Fabia a nyní přichází řada i na ostatní současné modely.
Od března hodlá Škoda zrušit volné pátky na výrobních linkách Roomsteru a Superbu, od dubna i u Octavií. Jak prozradil mluvčí společnosti Jaroslav Černý v rozhovoru pro ČTK, nic nenasvědčuje tomu, že by mělo jít jen o dočasnou změnu: „Není tam žádné omezení, že by to bylo jen na určitou dobu. Vracíme se prostě momentálně ke standardnímu modelu výroby,". Zájem se prý zvýšil hlavně ve Francii, Německu a Rakousku.
Čtyři dny v týdnu se bude nadále pracovat jen v továrně ve Vrchlabí, kde se vyrábí první generace modelu Octavia pod označením Octavia Tour.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?