Díky zvyšujícímu se zájmu o své automobily zavede Škoda Auto opět standardní pracovní týden. Pomohlo šrotovné.
Ke zkrácenému čtyřdennímu pracovnímu cyklu přikročila automobilka kvůli hospodářské krizi a z toho plynoucím sníženým prodejům, přičemž tento režim měl původně trvat až do konce června.
Se zavedením takzvaného „šrotovného“ v několika evropských zemích se ale situace ve Škodě Auto obrací k lepšímu. Už před časem oznámila automobilka obnovení páteční výroby nejmenšího modelu Fabia a nyní přichází řada i na ostatní současné modely.
Od března hodlá Škoda zrušit volné pátky na výrobních linkách Roomsteru a Superbu, od dubna i u Octavií. Jak prozradil mluvčí společnosti Jaroslav Černý v rozhovoru pro ČTK, nic nenasvědčuje tomu, že by mělo jít jen o dočasnou změnu: „Není tam žádné omezení, že by to bylo jen na určitou dobu. Vracíme se prostě momentálně ke standardnímu modelu výroby,". Zájem se prý zvýšil hlavně ve Francii, Německu a Rakousku.
Čtyři dny v týdnu se bude nadále pracovat jen v továrně ve Vrchlabí, kde se vyrábí první generace modelu Octavia pod označením Octavia Tour.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.