Z montážní linky automobilky Ford v Kolíně nad Rýnem vyjede již brzy první stovka nových Fiest určených pro severoamerický trh.
V rámci nového programu „Fiesta Movement“ vybere Ford 100 zákazníků, kteří dostanou možnost okusit výborné jízdní vlastnosti nové Fiesty ještě předtím, než se tento populární malý vůz začne v Americe oficiálně prodávat. V rámci kampaně Ford rovněž využije populárních sociálních sítí typu Facebook, FlickR nebo YouTube.
V rámci rozsáhlé předprodejní propagační kampaně „Fiesta Movement“ (www.fiestamovement.com) vybere Ford koncem jara 100 zákazníků, kteří dostanou možnost vyzkoušet si tento populární malý vůz ještě předtím, než se v USA začne oficiálně prodávat příští rok.
Na rozdíl od ostatních předprodejních kampaní, je tato jedinečná v tom, že využívá internetových sociálních sítí typu Facebook, FlickR nebo YouTube, prostřednictvím nichž chce Ford zapojit do diskuse o nové Fiestě širokou veřejnost. Hlavním cílem programu je pak především zmapování požadavků amerického trhu v dynamicky se rozvíjejícím segmentu malých osobních vozů.
Vybraná stovka šťastlivců, kteří se budou každý den moci podělit o skvělé zážitky s novou Fiestou, však nebudou jediní, kdo se s novým vozem seznámí. Naplánováno je celkem 100 tisíc předváděcích jízd, při nichž si potenciální zákazníci budou moci vůz sami vyzkoušet ještě před jeho uvedením na trh v příštím roce.
Stovka pětidvéřových Fiest rezervovaná pro tuto kampaň je montována v kolínském závodu, kde se vyrábí i evropský model. Vozy určené speciálně pro tento program „Fiesta Movement“ jsou osazeny benzinovým motorem 1,6 Ti-VCT (88kW).
„Jedna věc je o Fiestě jen hovořit, ale když si jí lidé budou moci vyzkoušet a zažít – to je něco úplně jiného,“ prohlásila Connie Fontaine, manažerka pro značku a obchodní partnerství Ford Motor Company. „Je to jeden způsob, jak umožnit lidem seznámit se s Fiestou napřímo a nám a našim konstruktérům poskytnout bezprostřední zpětnou vazbu. Kampaň vychází ze způsobu dnešní komunikace a dává lidem možnost popovídat si o Fiestě – místo jednosměrného dialogu z naší strany,“ dodává Fontaine.
Nová Fiesta je prvním skutečně globálním vozem automobilky Ford Motor Company. Do roku 2010 se bude vyrábět v továrnách v Německu, Španělsku, Thajsku a Číně, a prodávat se bude po celém světě. Po oficiálním zahájení prodejů v USA v roce 2010 se model Fiesta bude vyrábět také v závodě v mexickém Cuautitlánu. - Ford Motor Company -
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.