Dynamický a ekologický: Passat TSI EcoFuel

Martin Hájek, 24. února 2009, 18:58 Google+

Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TSI EcoFuel

TSI EcoFuel | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Kromě ceněné hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také pravé potěšení z dynamické jízdy. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzín je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Passat TSI EcoFuel je v nabídce na českém trhu za cenu od 724 600 Kč.

„Jsme přesvědčeni, že zemní plyn má budoucnost. Nový Volkswagen Passat TSI EcoFuel, který se právě začíná prodávat na českém trhu, je důkazem, že ekologický automobil může být ekonomicky výhodný, praktický a v neposlední řadě i dynamický,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy. „Velkou výhodou modelu Passat TSI EcoFuel je také dlouhý dojezd. Věříme proto, že tato novinka osloví nejen plynárenské podniky, ale i mnoho nových zákazníků, například provozovatele taxislužby.“

Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500 min-1, přičemž maximální točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 min-1. Tato působivá výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 9,8 sekundy.

V České republice se budou vozy Passat TSI EcoFuel prodávat výhradně ve výbavě Business. Limuzína s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč. Zákazníci si mohou objednat modely Passat Variant TSI EcoFuel rovněž v provedení N1 s možností odpočtu DPH.

Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.

Zákazníci zajisté ocení nejen temperament vozů Passat TSI EcoFuel, ale také nízkou spotřebu. Verze s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, což při průměrné ceně zemního plynu 22,70 Kč za kilogram (k 1. 1. 2009; zdroj www.cng.cz) znamená provozní náklady na palivo ve výši jen 1 Kč na kilometr. To je výrazně méně než u modelu Passat s motorem 1.8 TSI/118 kW (160 k), který průměrně spotřebuje 7,6 l/100 km (1,87 Kč/km při průměrné ceně Naturalu 95 ve výši 24,64 Kč/l; k 14. 2. 2009, zdroj: CCS), a ani vznětová varianta 2.0 TDI/103 kW (140 k) s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km není levnější (1,39 Kč/km při průměrné ceně nafty ve výši 24,89 Kč/l; k 14. 2. 2009, zdroj: CCS).

Pro firmy je významné, že s nízkými provozními náklady mohou s jistotou počítat v dlouhodobém horizontu. Výhodná cena zemního plynu oproti benzinu a naftě je totiž garantována stabilizací spotřební, resp. ekologické daně na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Do roku 2012 je ekologická daň nulová, a poté se bude postupně zvyšovat, aby v roce 2020 dosáhla minimální úrovně požadované Evropskou unií. Pro podnikatele a právnické osoby znamená přechod na tzv. ekologicky šetrná vozidla, mezi něž Passat TSI EcoFuel patří, ještě jednu finanční výhodu, a tou je osvobození od placení silniční daně, které zavedla novela zákona o silniční dani od ledna letošního roku. V porovnání například s modelem Passat 1.8 TSI tak lze během prvních tří roků provozu ušetřit na silniční dani 1560 Kč ročně a ještě víc v dalších letech, kdy postupně klesá sleva poskytovaná ze základní sazby.

Modelu Passat TSI EcoFuel s převodovkou DSG se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit magickou hranici emisí CO2 120 g/km. Motor TSI EcoFuel plní s velkou rezervou normu Euro 5, neboť spalováním zemního plynu dochází jen k minimálnímu zatěžování životního prostředí. Emise CO2 jsou až o 30 % nižší, velmi nízké jsou i emise NOx, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Motor na zemní plyn nevypouští žádné emise síry a karcinogenních aromatických látek a téměř nulové jsou emise pevných částic.

Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.

- Volkswagen -

Vytisknout

Diskuze: Dynamický a ekologický: Passat TSI EcoFuel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Forte

Kia Forte útočí na americký trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud