Jak Opel, tak i Saab spadají pod mamutí koncern General Motors. A oba mají velké problémy.
Saab požádal tamní vládu o finanční podporu, jednání však zkrachovala, Švédsko nepovažuje Saab za natolik strategický podnik aby bylo třeba do něj nalévat peníze. General Motors jižž dal od své značky ruce pryč.
Saab již minulý týden požádal o ochranu před věřiteli a chce i bez pomoci vlády pokračovat v restrukturalizaci.
V kole problémů je i Opel. Ten je pro Německo strategickým podnikem, na rozdíl od Saabu, který zaměstnává jen 4000 lidí, dává přímo práci padesáti tisícům lidí, z toho polovině v Německu, další pracují v napojených podnicích.
Spolková vláda se zdráhá, nicméně stát Severní Porýní-Vestfálsko, kde Opel sídlí, má jasno, podpora je nutná.
Opel požaduje injekci 3,3 miliardy eur, což mu umožní přežití do roku 2011. Vláda oproti tomu požaduje důvěryhodný restrukturalizační plán.