Italdesign, návrhářské studio Giorgetta Giugiara, prohlásil, že na autosalonu v Ženevě má v plánu veřejnosti odhalit dosud nejrychlejší hybrid na celém světě. Pravděpodobně půjde o důkladnou evoluci staršího konceptu.
Jak bude asi tak vypadat zatím bezejmenný koncept můžeme vidět na zveřejněné skici.
Italdesign řekl, že půjde o nejrychlejší hybrid na světě. Jak to tedy pochopit? Před rokem, na autosalonu v Ženevě 2008, představil Italdesign koncept Quaranta.
V tomto konceptu jsme viděli hybridní ústrojí o výkonu 272 koní, což konceptu ale stačila na zrychlení na stovku za 4 sekundy a maximální rychlosti 250 km/h. Motor měl objem 3,3 litru a výkon 211 koní, zbytek dodával elektromotor.
Dá se čekat, že nynější koncept bude mít pod kapotou evoluci tohoto ústrojí. Očekáváme také, že časem by se ze série podobných konceptů mohl vyklubat sériově vyráběný model.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.