Italský výrobce supersportů Lamborghini připravuje pro majitele těchto aut i všechny nadšené fanoušky zajímavou akci – Lamborghini Academy 2009.
Jedná se sadu tří kurzů, v nichž zkušení instruktoři naučí zájemce základy ovládání i pokročilé sportovní jízdy právě s vozy Lamborghini.
Lamborghini Track Academy je určen pro začátečníky jako vstupní bod do dalších úrovní. S modelem Gallardo LP 560-4 se zde vycvičí v základech řízení těchto pětisetšedesáti koňových bestií na cvičišti i závodní dráze v malých i velkých rychlostech.
Pokročilejší účastníci se pak mohou zdokonalit v Advance Academy. Tento kurz je už prováděn výhradně na okruhu s cílem naučit zájemce skutečnému závodnímu umění. Najíždění do zatáček, hledání vhodné stopy, udržení koncentrace, apod. V této úrovni vás pustí také za volant vlajkové lodi automobilky – modelu Murciélago LP 640 s dvanáctiválcovým motorem o objemu 6.5 l, výkonem 640 k a stálým pohonem všech kol.
Specialitkou je potom Winter Academy. Jak už název napovídá, půjde o dovádění na sněhem pokryté závodní dráze. Tentokrát opět s vozem Gallardo LP 560-4.
Všechny kurzy jsou určeny jak pro majitele supersportů Lamborghini, tak běžnou veřejnost. No běžnou. Spíše tu, která nemá hluboko do kapsy. Ceny začínající na 3.900 EUR za základní Track Academy rozhodně nejsou pro každého. Pokud jste se i přesto nechali svést a chce se svézt, podívejte se na oficiální web projektu www.lamborghiniacademy.com.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.