Porsche Caynne sa už vyrába nejaký ten rôčik, konkrétny debut mal koncom roka 2002. Cayenne sa dá objednať v 2 športových úpravach ako Caynne S a Cayenne Turbo. O prichádzajúcom modely tankujúcom naftu radšej pomlčíme.
Cayenne Turbo je už ale iná „káva“. Pod kapotou sa tiež nachádza V8 s objemom 4.5l, no je prepĺňaný dvoma turbodúchadlami. Tento motor vydoluje zo svojho tela stádo 450k a obrovský krútiaci moment 623Nm. Maximálna rýchlosť je 266km/h a zrýchlienie z 0 na 100km/h má úctihodnú hodnotu 5,6s.
Oba modely majú v sériovej výbave 6-stupňovú automatickú prevodovku, permanentný pohon všetkých štyroch kolies, medzinápravový uzamykateľný diferenciál a systém Porsche Stability Management. Oba modely môžu rolovať po vozovke na 18 – 20 palcových kolesách.
Ale aby sme sa dostali k jadru veci. Tou je aerodynamický paket od firmy Hofele Design. Kit má názov Hofele Ceyster GT 660 a je určený práve pre tieto 2 modely. Predná maska sa úplne zmení, dostane obrovské nasávacie otvory pre prúd studeného vzduchu ku chladiču, nové Led svetlá pre denné svietenie a 4 prídavné svetlá fungujúce ako hmlovky a svetlá do zákruty.
Zadná časť automobilu má nový difúzor, ktorý je dokonca odnímateľný a tak umožňuje prístup k ťažnému zariadeniu. Pneumatiky Pirelli s rozmermi 295/30 R22, adekvátne tomuto monštru, sú obuté na disky Reverso 22. Výhodou kitu je možnosť použiť ho jednak na pred a aj na pofaceliftový model. Tak či tak, vždy mu dodá poriadnu dávku štýlu a hlavne dravosti. Najlepšie to však znázornia fotky, takže, nech sa páči, pokochajte sa.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.