Citroen se rozhodl, že všechny modely C5 vybavené ESP dovybaví novou funkcí, totiž módem pro jízdu na extrémně kluzkém povrchu. Systém by tak měl vyřešit odvěký neduh netolerance protiprokluzových systémů.
Snowmotion je funkce včleněná do systému ESP tak, aby nebylo nutní přidávat žádné další čidlo nebo zařízení, řídící jednotka jen jinak analyzuje data.
Pokud elektronika zjistí, že se vůz snaží rozjet na zasněženém nebo kluzkém povrchu, začne zasahovat jiným než obvyklým způsobem. Kolům nechá částečný prokluz a střídavým přibrzďováním jednotlivých kol reguluje rozjezd tak, aby bylo maximálně využito trakce a aby byla minimalizována možnost, že se auto do sněhu "zahrabe"
Podle údajů automobilku bude takto možné zdolat až 10% zledovatělé stoupání, vše samozřejmě za splnění všech fyzikálních zákonů.
Systém funguje nejen při rozjezdu, ale také při jízdě, to se snaží využít maxima trakce, kterou povrch dává.
Novinka by tak měla pomoci nejen nezkušeným, ale i zkušeným řidičům, kteří při rozjezdu na kluzkém povrchu protiprokluzový systém raději vypnou.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.