Slavný Mercedes Benz třídy G slaví 30. narozeniny. Při příležitosti tohoto kulatého jubilea automobilka spolu s dvorním úpravcem Brabus přichystala na autosalon do Ženevy nevídanou úpravu hranatého tereňáku.
Mercedes Benz Gelandewagen byl vždy spíše užitkovým vozem. Až s jeho evolucí přišla také luxusní verze pojmenovaná jednoduše G.
G není na silnici nijak obratná, nicméně v terénu většině jiných aut i tak ukáže záda. I přesto se občas dočkává extrémních verzí.
Jednou z nich je nový Brabus. Ten vzal dvanáctiválec 6,3 biturbo a odladil ho na výkon přesahující 700 koní. Tato neskutečná síla jde na vozovku skrze pětistupňovou převodovku.
Zrychlení na stovku díky tomu trvá jen 4,3 sekundy, maximální rychlost je omezena na 240 km/h, ale bez omezovače by se i s touto aerodynamikou letící cihly dotkla 260 km/h. Na brzdění by ale asi potřeboval padák...
Za povšimnutí stojí nejen celý stylingový kit, ale také zajímavě vyvedené výfuk na boku auta.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.