Slavný Mercedes Benz třídy G slaví 30. narozeniny. Při příležitosti tohoto kulatého jubilea automobilka spolu s dvorním úpravcem Brabus přichystala na autosalon do Ženevy nevídanou úpravu hranatého tereňáku.
Mercedes Benz Gelandewagen byl vždy spíše užitkovým vozem. Až s jeho evolucí přišla také luxusní verze pojmenovaná jednoduše G.
G není na silnici nijak obratná, nicméně v terénu většině jiných aut i tak ukáže záda. I přesto se občas dočkává extrémních verzí.
Jednou z nich je nový Brabus. Ten vzal dvanáctiválec 6,3 biturbo a odladil ho na výkon přesahující 700 koní. Tato neskutečná síla jde na vozovku skrze pětistupňovou převodovku.
Zrychlení na stovku díky tomu trvá jen 4,3 sekundy, maximální rychlost je omezena na 240 km/h, ale bez omezovače by se i s touto aerodynamikou letící cihly dotkla 260 km/h. Na brzdění by ale asi potřeboval padák...
Za povšimnutí stojí nejen celý stylingový kit, ale také zajímavě vyvedené výfuk na boku auta.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.