Vlastník automobilky Saab, koncern General Motors, včera oznámil, že k vyhlášení bankrotu může dojít už během příštích dvou týdnů. Švédská vláda zřejmě nezasáhne.
Zástupci amerického General Motors uvedli, že koncern už požádal o pomoc švédskou vládu. GM požaduje finanční prostředky na zajištění provozu po celou dobu, než se podaří najít pro automobilku vhodného kupce. Švédská strana však jakoukoliv pomoc odmítá. „Švédský stát a zdejší daňoví poplatníci nebudou vlastnit automobilové továrny,“ reagovala švédská ministryně průmyslu Maud Olofsson.
Fabrika v Trollhaettanu zaměstnává 4.500 lidí a další tisíce pracují v dodavatelských firmách. General Motors získal v Saabu majoritní podíl už v roce 1990 a o deset let později jej převzal úplně. Olofsson viní ze současné situace právě americký management: „GM se po celá ta léta zaměřoval na prodej aut, která lidé ve skutečnosti nechtějí. Kdyby se na vývoj inovativních vozů s menší spotřebou paliva soustředili už dříve, nedostali by se do takových problémů,“.
Jelikož se nepředpokládá, že by se v této, pro automobilový průmysl nevhodné době, podařilo najít vhodného zájemce o koupi Saabu, vidí švédská vláda jako jediný rozumný krok hloubkovou restrukturalizaci celé firmy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.