Evropská organizace zabývající se testováním bezpečnosti osobních automobilů Euro NCAP zveřejnila výsledky prvních šesti zkoušek provedených podle nového měřicího systému: Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota IQ.
Zatímco dosud byla vozidla prověřována jen z hlediska pasivní bezpečnosti, nově vstupuje do hry i ochrana aktivní. Sem patří systémy pomáhající dodržet maximální nastavenou rychlost, stabilizační systémy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů.
Z hlediska pasivní bezpečnosti jsou nově testována i samotná sedadla při nárazech zezadu. Cílem je přimět inženýry věnovat větší pozornost konstrukci sedačky i hlavové opěrky.
Výsledky nejnovější testů uvádí následující tabulka:
Model vozu
Počet hvězdiček
Ochrana dospělých
Ochrana dětí
Ochrana chodců
Aktivní bezpečnost
Odkaz
Citroën C3 Picasso
4
81 %
76 %
43 %
40 %
ZDE
Mazda 6
5
77 %
81 %
71 %
71 %
ZDE
Mitsubishi Lancer
5
81 %
80 %
34 %
71 %
ZDE
Subaru Impreza
4
84 %
73 %
72 %
57 %
ZDE
Toyota Avensis
5
90 %
86 %
53 %
86 %
ZDE
Toyota IQ
5
91%
71 %
54 %
86 %
ZDE
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.