Japonská Honda oznámila dosažení 300.000 vyrobených aut s hybridním pohonem. Prvním zástupcem této technologie se stala už v roce 1999 první generace modelu Insight.
Do konce ledna letošního roku se automobilce podařilo prodat 300.740 hybridů, z čehož na původní Insight připadá pouze 17.020 aut. Hlavním odbytištěm vozu se staly Spojené státy, kde si jej zakoupilo více než 14 tisíc zákazníků. Naproti tomu v Evropě si své nové majitele našlo jen 392 kusů.
V roce 2001 ale přišel na svět globální model Civic Hybrid, který situaci otočil o 180 stupňů. Dodnes se jich po celém světě prodalo přes čtvrt milionu, z něhož opět největší část, téměř 200.000, zůstalo v USA. Na evropském trhu pak jezdí asi 35.000 Civiců ve verzi Hybrid.
Ve Spojených státech je od roku 2004 k dostání i vlajková loď automobilky Accord Hybrid. Té se prodalo zhruba 28.500 vozů.
V těchto týdnech také začíná prodej nové generace modelu Insight. Už nyní si jej mají možnost koupit v Japonsku. V Evropě pak bude k dispozici od března a na severoamerickém trhu od dubna tohoto roku. Cílem Hondy je prodat přibližně 200.000 vozů Insight – 100.000 v USA, 60.000 v Japonsku a 30.000 v Evropě. Zbytek pak na ostatních trzích.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.