Na základě kolektivního vyjednávání s odbory oznámila Škoda Auto růst mezd. Pro letošní rok se počítá s postupným navýšením její tarifní složky o 4,8 %.
Poprvé se mzdy zaměstnancům zvednou od dubna a to o 3 procenta. Za období leden až březen pak všichni obdrží jednorázovou prémii 2.000 Kč. Další navyšování je naplánováno na říjen, odkdy by měli dostávat dalších 1,8 procent. Kvůli ekonomické krizi je ale růst mnohem menší než například v roce 2007. Tehdy mzdy poskočily dokonce o 13 procent. Průměrná mzda dělníků ve firmě je nyní asi 24.000 Kč.
„Já úplně spokojen nejsem, představoval jsem si vyšší číslo, které bylo opřené především o vyšší inflaci. Musíme však vycházet z toho, že je recese," reagoval pro ČTK předseda odborů Jaroslav Povšík. V případě budoucího zlepšení situace v automobilovém průmyslu by podle něj měla operativně proběhnout další jednání. Nově dohodnutá kolektivní smlouva totiž platí až do 31. března 2010 a přesný stav odvětví za rok lze nyní jen těžko odhadnout.
Cílem nové smlouvy bylo hlavně zabránit propouštění kmenových zaměstnanců, což se podařilo. Firma snižování jejich stavů nechystá.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.