Až 1700 nových policejních Octavií se ještě letos změní v mobilní kanceláře. Přibude počítač s tiskárnou, kamery či mikrofony.
Policie tento týden oficiálně představila prototyp automobilu, do kterého byla nainstalována řada moderních technologických prvků. Patří sem hlavně tři kamery umístěné za předním a zadním sklem. Dvě z nich sledují pohyb před a za vozidlem a třetí, nad vnitřním zpětným zrcátkem, monitoruje zadní sedadla. Kamery disponují infračerveným podsvícením, což zaručuje jejich spolehlivý provoz i za zhoršených podmínek.
Další součástí je multifunkční počítač s rozměrným otočným displejem instalovaný před spolujezdcem. Prostřednictvím něho můžou policisté vyplňovat například záznam o trestném činu či další dokumenty. Ty lze následně převést i do papírové podoby – v zavazadlovém prostoru se totiž nachází tiskárna. Takový vůz pak může sloužit jako mobilní kancelář. "Policista bude moci přímo v terénu vyřídit oznámení, vyřídit jakoukoli věc včetně vytisknutí formuláře a již nebude znova občana obtěžovat a předvolávat na policejní stanici" vysvětlil policejní prezident Oldřich Martinů.
Policisté budou na uniformě rovněž nosit malé mikrofony. Záznam zvuku bude spolu s nahrávkami z kamer ukládán do takzvané černé skříňky, ze které bude možné data vytáhnout až tři měsíce nazpět. Cílem těchto opatření je především zabránit korupčnímu jednání, avšak záznamy mohou také sloužit jako důkazní materiál při sporných řízeních. „Když budou s někým jednat a nebudou mít zapnutý mikroport, nevyhne se jim trest“ dodal policejní šéf.
Tato moderní elektronika má být ještě letos namontována do 1700 nových služebních Octavií. Cena systému pro jeden automobil činí zhruba 200.000 Kč. V současné době probíhá příprava výběrového řízení, které by mělo pořizovací náklady stlačit o něco níže. Policie plánuje za úpravy utratit celkem 300 milionů korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.