Väčšina automobiliek zverejňuje v rôznych médiách autosalónový predkrm v podobe konceptov a noviniek, ktoré sa čoskoro predstavia na tohtoročnom autosalóne v Ženeve. Týmto krokom sa vydal aj Opel, ktorý chystá svetovú premiéru elektromobilu Ampera a ukáže Insigniu so všetkými tromi druhmi karosérie.
Päťdverový, štvorsedadlový elektromobil Opel Ampera bude využívať prielomovú technológiu pohonu GM nazývanú Voltec, ktorá pracuje inak, než ostatné pokrokové pohonné systémy. Pre jazdy do 60 km využíva Ampera na pohon výlučne lithium-ionové batérie nabíjateľné z bežnej 230 V zásuvky. Na prekonávanie dlhších vzdialeností vozidlo využíva elektrickú energiu generovanú malým spaľovacím motorom, ktorá stačí na stovky kilometrov.
V Ženeve sa predstaví aj aktuálne Auto roka 2009, Opel Insignia vo všetkých troch karosárskych verziách – sedan, hatchback a kombi nazvané Sports Tourer. Insignia svojim dynamickým designom a sofistikovanou technológiou nápĺňa prísľub občerstviť záujem o značku. Bez ohľadu na typ karosérie - sedan, hatchback, či Sports Tourer vyjadruje styling vozidla stratégiu značky Opel robiť pokrokovú technológiu a atraktívny design prístupnejšími.
Opel Insignia Sports Tourer príde na trh hneď po skončení ženevského autosalónu. Všetky modely Insignia budú mať k dispozícii dva nové motory: inovatívny 2,0-liter BiTurbo diesel so spaľovacím systémom CleanTech a výkonom 190 k a zmenšený benzínový 1,6 l turbomotor dosahujúci výkon 180 k.
Opel tiež zvýrazní svoj rad vozidiel ecoFLEX s nízkymi emisiami v modelových radoch Agila, Corsa, Astra Zafira CNG Turbo a Insignia, ktoré potvrdzujú, že značka už dnes dodáva hospodárnosť bez kompromisov vo výkonnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.