Na dálnici A5 poblíž německého města Darmstadt včera ráno zahynul jednapadesátiletý testovací jezdec firmy Porsche. Podle dostupných informací narazil ve vysoké rychlosti do středových svodidel a způsobeným zraněním na místě podlehl.
Zástupci firmy potvrdili, že šlo o vytrvalostní test, který měl trvat od čtvrteční 22. hodiny až do pátečního rána a během něhož se za volantem střídali tři řidiči. Jízda jednoho z nich však předčasně skončila asi ve 2:45 hodin. Jezdec však nebyl žádným nováčkem. Ve vývojovém oddělení Porsche ve Weissachu pracoval už 25 let.
Nehoda se stala v jednom z maskovaných prototypů vozu 911 ve verzi cabrio. Po nárazu do svodidel se oddělila střecha, což způsobilo řidiči smrtelná zranění. Pomoc zavolal druhý zkušební jezdec, který jel za inkriminovaným vozem s menším odstupem v modelu Panamera. Bohužel pomoc už byla marná.
Zdejší úsek dálnice je pro testování rychlých aut používán už od meziválečných let. Například v roce 1938 jen o kousek dále zahynul závodník Bernd Rosemeyer v automobilu Auto Union.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.