Zástupci firmy potvrdili, že šlo o vytrvalostní test, který měl trvat od čtvrteční 22. hodiny až do pátečního rána a během něhož se za volantem střídali tři řidiči. Jízda jednoho z nich však předčasně skončila asi ve 2:45 hodin. Jezdec však nebyl žádným nováčkem. Ve vývojovém oddělení Porsche ve Weissachu pracoval už 25 let.
Nehoda se stala v jednom z maskovaných prototypů vozu 911 ve verzi cabrio. Po nárazu do svodidel se oddělila střecha, což způsobilo řidiči smrtelná zranění. Pomoc zavolal druhý zkušební jezdec, který jel za inkriminovaným vozem s menším odstupem v modelu Panamera. Bohužel pomoc už byla marná.
Zdejší úsek dálnice je pro testování rychlých aut používán už od meziválečných let. Například v roce 1938 jen o kousek dále zahynul závodník Bernd Rosemeyer v automobilu Auto Union.