Mercedes-Benz triedy G, vhodný pre najnáročnejší terén, bezpečný a komfortný i na bežnej ceste, mal premiéru začiatkom februára 1979. Tvary tohto kultového vozidla do určitej miery pretrvali celých uplynulých 30 rokov.
V najnovšom vyhotovení sa dodáva ako dvojdverový kabriolet, troj- a päťdverové kombi, a tiež päťdverové G 55 AMG s 8-valcovým motorom (507 k/373 kW). Nechýbajú ani špeciálne vyhotovenia pre komerčnú sféru a armádu. Po úspešných výberových konaniach slúži trieda G aj v Ozbrojených silách Slovenskej republiky, vrátane zahraničných misií.
Mercedes-Benz triedy G dostal skriňový rám z uzavretých pozdĺžnych profilov a priečnych traverz, ktoré zaručujú mimoriadnu tuhosť torznú i v ohybe. Ďalšou výhodou pre zvládanie náročného terénu sú jeho robustné tuhé nápravy s veľkými vinutými pružinami a dlhým zdvihom. Pri svetlej výške 21 centimetrov, uhle nájazdu 36 (vpredu) a 27 stupňov (vzadu) dosahuje 80% stúpavosť a zaručuje jazdnú stabilitu až do 54% naklonenia.
Postupne do jeho výbavy pribudla automatická prevodovka, klimatizácia, sériovo montovaný stály pohon všetkých kolies s uzávierkami diferenciálu na prednej a zadnej náprave, ako aj so 100% uzatvárateľným stredovým diferenciálom. Celosvetovo unikátnu kombináciu trakčných systémov, vrátane redukcie low range a systémov jazdnej bezpečnosti triedy G, uzatvárajú ESP, 4ETS a brzdový asistent.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.