Mercedes-Benz triedy G, vhodný pre najnáročnejší terén, bezpečný a komfortný i na bežnej ceste, mal premiéru začiatkom februára 1979. Tvary tohto kultového vozidla do určitej miery pretrvali celých uplynulých 30 rokov.
V najnovšom vyhotovení sa dodáva ako dvojdverový kabriolet, troj- a päťdverové kombi, a tiež päťdverové G 55 AMG s 8-valcovým motorom (507 k/373 kW). Nechýbajú ani špeciálne vyhotovenia pre komerčnú sféru a armádu. Po úspešných výberových konaniach slúži trieda G aj v Ozbrojených silách Slovenskej republiky, vrátane zahraničných misií.
Mercedes-Benz triedy G dostal skriňový rám z uzavretých pozdĺžnych profilov a priečnych traverz, ktoré zaručujú mimoriadnu tuhosť torznú i v ohybe. Ďalšou výhodou pre zvládanie náročného terénu sú jeho robustné tuhé nápravy s veľkými vinutými pružinami a dlhým zdvihom. Pri svetlej výške 21 centimetrov, uhle nájazdu 36 (vpredu) a 27 stupňov (vzadu) dosahuje 80% stúpavosť a zaručuje jazdnú stabilitu až do 54% naklonenia.
Postupne do jeho výbavy pribudla automatická prevodovka, klimatizácia, sériovo montovaný stály pohon všetkých kolies s uzávierkami diferenciálu na prednej a zadnej náprave, ako aj so 100% uzatvárateľným stredovým diferenciálom. Celosvetovo unikátnu kombináciu trakčných systémov, vrátane redukcie low range a systémov jazdnej bezpečnosti triedy G, uzatvárajú ESP, 4ETS a brzdový asistent.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.