Verbální komunikace- používáme ji všichni… A je pravda, že při řízení vozidel nám často nestačí ruce, nohy nebo mimické svalstvo v obličeji. Některé výrazy přitom nelze ani popsat…
Vztyčený prostředníček na kolegy řidiče je jeden z nich. Ale pozor! Na Slovensku na vyjádření svých emocí tímto způsobem raději zapomeňte. Pokud vás totiž při tom nachytá policista, zaplatíte pokutu 30 euro, tzn. asi 840 korun českých. A to není všechno. Počátek února na slovenských silnicích přinesl řadu dalších změn.
Například, pokud jste slovenským sousedům záviděli povolenou rychlost 60km/h v obci, už nemusíte. Nyní mají povoleno stejně jako my pouze 50km/h. Pokud ji překročíte, třeba jen o 11Km/h, čeká vás pokuta 50 euro, asi 1400 korun českých. Povolená rychlost mimo obec a na dálnici se nezměnila. Pouze některé dálniční úseky mají povolenou rychlost až 160 km/h, to kdybyste nevěděli, kam jet vyzkoušet nové sportovní autíčko. A bez zimních pneumatik se na Slovensko také raději nepouštějte. Nyní platí zákon, že pokud bude na silnici souvislá vrstva sněhu nebo námraza, je vaší povinností mít zimní pneumatiky.
Nově stanovené pokuty tedy peněženky řidičů rozhodně nešetří. Policista vám může udělit pokutu ve výši až 650 euro. Pokud nebudete mít u sebe hotovost, je pravomocí policisty vám zabavit řidičský průkaz a místo něj vystavit náhradu na 15 dnů. Během této doby musíte pokutu zaplatit, jinak se vám řidičák nevrátí.
Pokud se tedy chystáte na Slovensko, nezapomeňte předtím doma rozbít prasátko...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?