Poprvé v historii se automobilový trh Spojených států propadl na celosvětové druhé místo. Sesadit z trůnu se jej podařilo Číně, kde se v lednu prodalo o necelých 80 tisíc osobních vozů více.
Lednový odbyt osobních automobilů se v USA zastavil na hodnotě 656.976 vozů, zatímco v Číně si pro svoje nové auto přijelo na 735.000 zákazníků. Mike DiGiovanni, analytik společnosti General Motors, předpokládá, že se za celý letošní rok podaří prodat v Číně 10,7 milionu vozů, kdežto na domácím americkém trhu jen asi 9,7 milionu. Poprvé by se tak Čína stala automobilovou velmocí i v celoročním srovnání.
Ale i asijská velmoc se potýká s problémy. Vloni se odbyt nových aut dostal poprvé od roku 1999 pod desetiprocentní hranici a čínská vláda už proto připravila plán na pomoc odvětví. Ten se skládá především ze snížení daní a podpory z veřejných financí.
Nejprodávanější automobilkou v Číně je skupina General Motors následovaná koncernem Volkswagen.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.