Zdá se, že dopady ekonomické krize do automobilového průmyslu se stále prohlubují. Nejnověji postiženým je japonský Nissan, který hodlá zrušit na 20.000 pracovních míst.
Automobilka se ve třetím čtvrtletí současného fiskálního roku propadla do ztráty a za celý finanční rok, který končí v březnu, očekává ztrátu v přepočtu asi 40 miliard Kč. Management v čele s Carlosem Ghosnem se proto rozhodl k radikální restrukturalizaci. Na domácím japonském trhu propustí 12.000 zaměstnanců, v zahraničí pak dalších 8.000. Celkový počet pracovníků Nissanu by tak měl klesnout na 215.000.
Za třetí fiskální čtvrtletí tj. říjen, listopad a prosinec se automobilka propadla do ztráty více než 99 miliard jenů, což je ve srovnání se stejným obdobím v roce 2007 pokles o 311 miliard. Tehdy totiž Nissan hospodařil se ziskem 212 miliard. Za celý finanční rok (duben 2008 až březen 2009) pak bude deficit činit přibližně 265 miliard jenů oproti zisku 160 miliard v předchozím roce!
Za zmínku stojí i hodnota akcií automobilky, která se za poslední rok propadla o 70%.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.